Що малювати з дитиною

Перш ніж почати свою історію, хочу представитися. Мене звуть Ксенія, я викладач малювання найменших учнів в нашій студії. Загалом у мене за плечима більше п’яти років досвіду викладання в різних навчальних закладах і на різних мовах. За цей час в осередку питань від батьків у мене зібралося багато відповідей, на одні з яких я хочу вам сьогодні розповісти.

28947748_217339568845510_5240758109926176644_o-300x196 Что рисовать с ребенком

З дитинства я любила малювати. Мені навіть не потрібні були олівці і папір – я малювала на всьому що бачила і всім що залишало слід. Це було дуже легко для моєї мами, що і деревця намалювати не може, як вона сама виражається. У моєму випадку їй не треба було витрачати час на розповіді, що «малювати це добре», що «дивись яскраві кольори – спробуй намалюй будиночок». Але що ж робити тим мамам, діти яких навіть не хочуть підходити до такого заняття – як малювання? Як надихнути дитину до цієї справи, а головне, як це зробити, якщо ти сам в образотворчому мистецтві «не в зуб ногою»?

Отже, що все по порядку. Малювання для дитини, це світ підсвідомого польоту. Це ще одна мова, якою він спілкується зі світом. І немає нічого страшного, що дитина не хоче малювати, або малює «не гарно». Ви ж теж не володієте всіма мовами світу. Так само як з іноземними мовами, у вас є акцент, який видає його НЕ спорідненість. Тобто важливо зрозуміти, що не для всіх дітей малювання – рідна мова. Є діти, які малюють в 5ть років, як студенти мистецьких навчальних закладів. А є й ті, хто до восьмого класу ледве-ледве горщик намалюють. І це нормально. І навіть нормально не малювати взагалі. Але якщо вже ви вирішили спробувати творити з дитиною, то ось мої вам поради.

Тема заняття

Придумайте тему, яка буде цікава вашій дитині – не треба малювати будиночок, сонечко і травичку. Ви знаєте свого малюка як ніхто інший, і вам відомі його смаки. Нехай це буде мультик, герой казки або навіть їжа. Ідея в тому, щоб дитина почала проявляти свої емоції до того, що створює. Таким чином в його підсвідомості малювання вже буде не як дія заради дії, а якоюсь системою почуттів і спогадів.

28699057_216324332280367_1618403747315282794_o-300x226 Что рисовать с ребенком

Матеріали 

Візьміть нестандартні матеріали. Наприклад, можна взяти вугілля із багаття, або малювати на корі дерева. Взяти старий одяг і «прикрасити» її новими візерунками. Вже потім, коли дитина зацікавиться цією справою, ви запропонуєте звичайні олівці або фарби. Навіть скажу більше, він сам буде вам пропонувати, ніж ще можна малювати. Таким чином формується асоціація що малювання – це безмежний світ фантазій та ідей.

 27504098_204916430087824_4963032817656998457_o-300x210 Что рисовать с ребенком

Як завершити творчий досвід

Коли всі справи зроблені, з’являється етап, коли дорослі говорять «добре чи погано». Дорогі батьки / вчителі – ці «добре чи погано» потрібні тільки вам. Тільки ви отримуєте від цього фідбек, та ще й привчаєте дитину до оціночному мислення. Найкраще закінчити ваша справа іншими справами. Наприклад, запропонувати піти на майданчик або печиво, або ще щось. Також буде доречним поділитися своїми почуттями: наприклад, розповісти, що вас здивувало або як цікаво вам було проводити час. Те ж саме може у відповідь сказати і ваш малюк. Пам’ятайте, що оціночне мислення ні до чого доброго не приводить. Це те саме що формувати у дитини враження, що обідати він сідає тільки для того, щоб йому сказали – «який молодець, що все з’їв». Ви ж розумієте, як абсурдно це виглядає? Їсть бо хоче, і так само малювати буде тому що цікаво, а не тому що «молодець, тримай іграшку / цукерку / котика».

 28699057_216324332280367_1618403747315282794_o